Mindful eating: Τι είναι και πώς σε ωφελεί

2 Ιανουαρίου 2018

 

Γράφει η Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος M.Sc

 

 

Αποτελεί νέα τάση στον τομέα της διατροφής και εμείς οι ειδικοί χαιρόμαστε πολύ για αυτό!

Το φαγητό είναι μια φυσική, υγιής και ευχάριστη διαδικασία που έχει δημιουργηθεί για να καλύπτουμε το αίσθημα της επιβίωσης-πείνας.

Παρ’ όλα αυτά στη σύγχρονη κοινωνία που είναι εθισμένη στην αφθονία και στο καθεστώς της δίαιτας, έχει μετατραπεί σε μια ενοχική διαδικασία.

To Μindful Εating αποτελεί μια παλιά πρακτική που έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα και αναβιώνει για να δώσει λύσεις στη σύγχρονη σχέση αγάπης-μίσους που έχουμε καλλιεργήσει με το φαγητό. Ποια είναι τα βασικά σημεία του;

Να τρώμε με σκοπό να φροντίσουμε τον εαυτό μας και να καλύψουμε τις βασικές μας ανάγκες.

Να τρώμε με πολλή προσοχή ώστε να παρατηρήσουμε και να απολαύσουμε τις θετικές επιδράσεις της τροφής στο σώμα μας
Ουσιαστικά είναι κάτι πολύ παραπάνω από το «φάε αργά» που ακούμε μέχρι τώρα!

Αυτά στη θεωρία, στην πράξη όμως πως μπορεί ένας άνθρωπος που δεν είναι εκπαιδευμένος στο «mindful eating» να το πετύχει αυτό; Δες κάποια απλά καθημερινά βήματα.

Κάνε ένα πράγμα τη φορά

Η συγκεκριμένη πρακτική δε μπορεί να γίνει ενώ οδηγούμε ή ενώ βλέπουμε τηλεόραση, όπως επίσης ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι προγραμματισμένος να κάνει δέκα πράγματα ταυτόχρονα. Κάτσε στο τραπέζι και ξεκίνα με συγκέντρωση την ιεροτελεστία του φαγητού.

Κάνε τη βασική ερώτηση στον εαυτό σου

Είσαι πραγματικά πεινασμένος; Ή είναι απλά _______________; Συμπλήρωσε το κενό: θλίψη, κακοκεφιά, μοναξιά, χαρά, ανία, ανησυχία, άγχος.

Παρατήρησε τι συμβαίνει στο σώμα σου τη στιγμή του φαγητού και μετά

Μήπως το στομάχι σου πονάει επειδή φούσκωσες ή έφαγες γρήγορα;

Μήπως νιώθεις καούρα επειδή έφαγες και ξάπλωσες αμέσως;

Μήπως η γεύση του φαγητού δε σου αρέσει και το τρως μηχανικά;

Πάρε το χρόνο σου

Απόλαυσε το! Μύρισε το, κοίταξε το, δοκίμασε το-μη το καταπίνεις αμέσως, ανέπνευσε αργά και σωστά ενώ τρως! Αν δεις ότι δεν τα καταφέρνεις, δοκίμασε να βάλεις ένα χρονόμετρο αντίστροφης μέτρησης και ρύθμισέ το στα 20 λεπτά.

Αυτός είναι ο σωστός χρόνος για να ολοκληρώσεις ένα κυρίως γεύμα.

Επίσης, μπορείς να φας με το μη επικρατές σου χέρι. Δηλαδή αν είσαι δεξιόχειρας, χρησιμοποίησε το αριστερό για να μειώσεις την ταχύτητα που τρως.

Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Link: https://www.facebook.com/konstantina.papageorgiou.dietitian/


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Απιστία: Για ποιους λόγους συμβαίνει και τι δείχνει
Στην περίπτωση της απιστίας, η πρώτη...
Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση;
Γιατί χάνουμε την αυτοπεποίθηση μας;...
Πρόβλημα στη σχέση: Τι να κάνεις όταν ο άλλος απομακρύνεται;
Δεν επικοινωνούμε με τον σύντροφό μου....